به ياد مرحوم گرامي کارآفريني کارآمد و نيکوکار

سيد حميد کلانتري

 سيد محمد گرامي پس از يک عمر تلاش بي وقفه و خدمات فراوان در عرصه اقتصاد ، توليد و کارآفريني در روز ميلاد مبارک امام حسن مجتبي (ع) و در ماه ضيافت الهي نقاب در رخ خاک کشيد و به ديدار معبود خويش شتافت.

بدون هيچگونه اغراق گرامي نمونه برجسته اي از تلاش ، سخت کوشي و منشا خدمت بودن يزديها بود و البته در اين عرصه ممتاز و مثال زدني ، گرامي از ساده ترين کار يعني شاگردي مغازه و بازاريابي خرده فروشي چاي در ايام جواني کار خود را شروع و با قناعت و پشتکار ادامه داد. تا اينکه امروز گلستان او سال هاست که در خانه هر ايراني در سراسر کشور و حتي خارج از کشور و کشور هاي منطقه مي درخشد و نشاني است از اراده مصمم و تلاش موفق انساني کارآفرين در خدمت به مردم و کشورش .

گرامي نه تنها در عرصه اقتصاد و توليد منشا اثر و تلاش هاي موفق و ايجاد اشتغال و زندگي براي هزاران جوان جوياي کار بوده است، بلکه در حوزه خدمات فرهنگي ، آموزشي و رفاهي نيز يادگاري ارزشمند از خود برجاي نهاده.مجتمع بزرگ آموزشي سيد الشهدا ،به عنوان يک مجموعه آموزشي غير انتفاعي در کليه مقاطع تحصيلي سالهاست که با موقعيتي خوب به تعليم و تربيت جوانان و دانش آموزان يزدي پرداخته و تا کنون هزاران فارغ التحصيل به جامعه تقديم نموده است. و صدها نفر از آموزش ديدگانش در بهترين رشته هاي دانشگاهي کشور پذيرفته و فارغ التحصيل گشته اند.و گرامي در پيشرفت و توفيق همه ي اين عزيزان خود را سهيم و شريک نموده است.

 مجتمع خيريه فاطمه الزهرا در شهر تفت که مرکزي موفق و برجسته در حفظ و مراقبت از سالمندان استان يزد و استانهاي هم جوار است ، سالهاست که با حمايت هاي همه جانبه گرامي و جمعي از خيرين داخل و خارج از کشور به ارائه خدمات مطلوب براي خانواده ها وسالمندان به صورت داوطلبانه مشغول مي باشد.

چند باري که توفيق ديدار ايشان در يزد در استانداري، يا منزل يا در محيط کارخانه ايشان در تهران را داشتم گاهي از پاره اي از تنگ نظري ها، نا مهرباني ها و کوتاهي هايي که بر ايشان به ناحق روا داشته اند به ويژه در شرايط خاص سالهاي اول انقلاب و مصادره مجموعه سيمرغ يا در راه اندازي کارخانه هيوندا و...درد و دلهايي را مطرح مي ساخت و علاقه داشت که اگر سيمرغ را بر اساس اسنادش که به ناحق از او گرفته بودند برگردد، ضمن بازسازي و رونق بخشيدن به اين صنعت بزرگ تا پنجاه درصد درآمدش را صرف ايجاد و اداره کلينيکي بزرگ به نام مهدي نمايد.

که متاسفانه اين آرزو در حياتش به نتيجه نرسيد. گرامي تا آخرين دوره هاي زندگي عليرغم کهولت سن بالاي 80 سالگي عصا در دست در محيط کار و توليد حضور مي يافت و به بهبود و توسعه تلاش خود مي انديشيد و به محيط خانواده و همکارانش گرمي مي بخشيد .

گرامي مي تواند الگويي برجسته از کارآفريني ملي و مسلمان و سرمايه گذار، و سرمايه داري ارزشمند براي تلاشگران عرصه اقتصاد در کشور و براي همه ايرانيان باشد. با عرض تسليت اين مصيبت به فرزندان ، خانواده و بازماندگان محترم گرامي و دوستان و آشنايان او، براي آن عزيز علو درجات و غفران الهي مسئلت مي نمايم .

 اميد که فرزندان پر تلاش راه پر خير و برکت پدر را هم درعرصه اقتصاد و هم در عرصه خدمات فرهنگي اجتماعي به نيکويي ادامه دهند و همچنان باقيات الصالحات براي ايشان باشند. روحش شاد، يادش پايدار.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا